csütörtök, február 03, 2011

Francia csokitorta


Nos, amint látszik, ez egy 18 évesnek készült:)))
A tészta: 6 tojásból készült kakaós piskóta, a szokásos módon.
Meggy zselé: 1 üveg meggybefőtt levét lecsepegtetjük egy lábosba, majd 1-2 evőkanál cukorral és 3 evőkanál étkezési keményítővel jól felforraljuk, közben beleöntjük a gyümölcsöt is.
Csoki krém: 2 dl tejszínbe belekeverünk 20 dkg olvasztott csokoládét (én csak étcsokit használtam, de lehet fele tej csoki is), jó alaposan kihabosítjuk.
Összeállítás: a tortalapot három felé vágni, majd az alsó lapra jön a meggy zselé, rá a következő lap, erre a csoki krém, amiből hagyunk annyit, hogy a torta tetejére és oldalára is jusson.
A nagykorúságot igazoló kört marcipánból készítettem. Egyszerűen kinyújtottam, kör alakot vágtam belőle. A leeső darabot piros ételfestékkel megszíneztem, kisodortam és a kör szélére helyeztem. A számot sablon segítségével kakaóporból írtam rá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése