csütörtök, január 21, 2010

Keksz, ahogy én készítem....

Mivel elég sok kekszet gyártottam és gyártok majd, nem írom le mindegyiknél az elkészítés menetét, mert én ugyanúgy készítem mindegyiket, csak a hozzávalók módosulnak, az ízesítéstől függően....
Vagyis: nagyobb tálba teszem először a szárazanyagokat, majd a tojást(-okat) és az olvasztott vajat. Robotgéppel jól összekeverem, utána kézzel átgyúrom és egy kis pihentetés után lehet különböző formákra szaggatni (én általában este begyúrom, másnap pedig szaggatom és sütöm...).
Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom. Általában kettéveszem a tésztát, majd a maradék, leeső darabok is begyúrásra, nyújtásra kerülnek a végén...Mikor az első adagot szaggatom, a sütőt bekapcsolom.
Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem a kekszeket, majd az előmelegített sütőben világosra sütöm. Nem kell keményre sütni, még puha mikor kiveszem a sütőből.
Amíg az első adag sül, kiszaggatom a többit is, majd sorban kisütöm.....
A sütőpapíron hagyom kihűlni, és utána fémdobozba teszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése