hétfő, május 11, 2009

Piskóta - alaprecept

Az én piskóta alapreceptem a következő (általában tortának 4 tojásból sütök)....

4 db tojás
4 evőkanál porcukor (szőlőcukor, barnacukor, nádcukor...kinek-kinek az ízlése szerint
3 evőkanál liszt
1 evőkanál étkezési keményítő
1 kávéskanál sütőpor
1 kávéskanál szódabikarbóna
csipet só

A tojásokat kettéválasztom. A sárgáját a cukorral jól kikeverem (én robotgép habverőjével szoktam), hozzáadagolom a lisztet (amibe belekevertem a sütőport és a szódabikarbónát, csipet sót), ezzel is tovább keverem. A fehérjéket kemény habbá verem. Ezután a tojássárgás krémbe szépen apránként belekeverem a keményre vert tojáshabot.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe, formába öntöm és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm.

Persze kisebb vagy nagyobb adagnál az arányok változnak, a tojás darabszámának függvényében.

Kakaós változatnál a liszthez keverem a kakaóport (cukrozatlan), és ilyenkor adok hozzá még 1-2 kanál forróvizet is.
Lehet ebbe csokidarabot, diót...stb keverni, ízlés és fantázia szerint.

Nekem ez a recept bevált, ebből készítem a tortákhoz is az alapot, nem kell méregetni, hamar megvan...és ami nem mellékes, mindig szépen sikerül :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése