kedd, május 12, 2009

Focilabda torta


Már régebben készült, kisfiam szülinapjára....
Ötletek persze mindig vannak, csak az ember győzze megvalósítani! Én szeretem is ha vannak kérések, legalább nem csak a megszokott dolgok kerülnek ilyenkor az asztalra. Na és ugye, a szülinap az szülinap, így is megpróbálom egy kicsit emlékezetesebbé tenni.

Két kerek piskótalapot sütöttem 4-4 tojásból, a szokásos alaprecept szerint.
Mindegyiket félbevágtam. Az egyiket felosztottam 8 körcikkre. Ezzel kibéleltem egy kb. 20 cm-es keverőtálat, amibe előtte folpac-ot borítottam, majd krém, piskótalap, krém, piskótalap, krém és végül a negyedik piskótalappal lezártam. Hűtőben jól lehűtöttem, és utána következett a díszítés..
Ez nálam egyszerű porcukros máz volt, vagyis a porcukrot kevés citromlével (fokozatosan adagolva a citromlevet) jól kikevertem, hogy egy viszonylag sűrű, de még kenhető, nem folyós massza legyen belőle. Ezzel bevontam a kihűlt tortát. Ezután papírból sablont készítettem a focilabda mintázatának megfelelően, ezt ráhelyeztem a mázra és cukrozatlan kakaóporral beszórtam a mintákat, a labdának megfelelően.

Lehet, kicsit bonyolultnak tűnik, de nem az...Én ezt a tortát ha jól emlékszem csokoládé krémmel töltöttem meg, de persze ez kinek-kinek az ízlésvilága szerint történhet. Itt igazából a forma a lényeg :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése