hétfő, április 27, 2009

Eperfagyis torta


A párom fiának a névnapjára készült....
Először úgy gondoltam, bonyolult valamiről lesz szó, aztán utána néztem itt-ott, és kiderült, bármilyen fagyiból megvalósítható, igazából csak formába kell önteni, díszíteni és kész.
Nos én a fagyit is magam készítettem el, valódi eperből (már magyarból!) és mondhatom, az íze igazán magáért beszél....

40 dkg eper (fagyasztott is jó)
2 dl tej
2 dl tejszín
10 dkg porcukor
1 evőkanál citromlé (lehetőleg frissen facsart)

Az epret a tejjel, a cukorral és a citromlével összeturmixoltam, a tejszínt felvertem, majd a kettőt összedolgoztam. Formába öntöttem (én most egy kuglófformát választottam) és már mehetett is a fagyasztóba!

Tálalás előtt egy kicsivel kivettem a mélyhűtőből, kevéske tejszínnel és csokilevélkével díszítettem (sajnos a félretett eper a hasamba került, így díszíteni már nem maradt...) - persze ez már mindenkinek a fantáziájára van bízva!
Lehetett volna egy vékonyka piskóta alapot is készíteni, vagy akár csak tojásfehérjéből készült sütialapot, nekem erre most nem volt időm...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése