kedd, április 21, 2009

Teljeskiőrlésű tönkölybúza kenyér


Az alap kenyér receptem....

Mivel nem eszem mostanában élesztős dolgokat, így bolti kenyeret sem (bár azt eddig se nagyon...nem igazán volt feléjük bizodalmam..), kaptam egy jó kis receptet, teljes kiőrlési tönköly búza lisztből:

50 dkg teljes kiőrlési tönköly búza liszt
8 evőkanál étolaj
4 dl víz
sütőpor kb 1 teáskanálnyi
szódabikarbóna egy csipetnyi
só - ízlés szerint

Az egészet fogom, és keverő-dagasztó robotgéppel jól átkeverem, majd egy kilisztezett pástétom formába teszem. Kicsit elegyengetem, fóliával befedem és meleg sütőben, kb. 30-40 percig sütöm (közben nézegetem, tűpróba...). Végén leveszem a fóliát, átsütöm még egy kicsit.
Kiveszem a formából, kicsit vízzel átlocsolom és letakarom...

Ezt az alapot én szoktam mostanában felesbe sütni, más liszttel keverve, pl. rozsliszt, kukoricaliszt...kinek-kinek ízlése szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése