szombat, április 25, 2009

Krémes


Apukám névnapjára (Béla) készítettem el kedvencét, a krémest...
Nincs benne zselatin, így nem olyan magas, mint a cukrászdai készítmények, de az íze szerintem nagyon finom! Apu nem szereti a kemény, leveles lapot, nehezen boldogul vele..ezért Neki találtam ki, hogy vékony piskótalapból készítem el a sütit.

Tészta:
5 db tojás
5 evőkanál porcukor
4 evőkanál liszt
1 evőkanál étkezési keményítő
kávéskanál sütőpor
csipet só
A hozzávalókból piskótatésztát készítek, sütőpapírral bélelt gáztepsibe simítom, megsütöm.

Krém:
5 dl tej
2 csomag vanília ízű pudingpor
15 dkg cukor
vanília aroma vagy vaníliás cukor ízlés szerint
4 db tojás
A tojásokat külön választom, fehérjét felverem kemény habnak - félreteszem. A tojások sárgáját kevés tejjel, pudingporral, 10 dkg cukorral, vaníliával jól kikeverem és a forrásban lévő tejhez adom. Sűrűre főzöm, majd leveszem a tűzről és még melegen belekeverem a tojáshabot.

Hab:
1 csomag tejszínhabpor
1csomag habfixáló
A fentieket a leírás szerint elkészítem.

Összeállítás:
A piskótáról eltávolítom a papírt, széleit vékonyan levágom, majd keresztben kettévágom. Tálra teszem, ráhalmozom a sárga krémet, erre rásimítom a habot. A másik piskótalapot előre felkockázom és úgy helyezem rá a habra (könnyebb a szeletelés), majd porcukorral megszórom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése